Stalker ♥

Tuesday, August 7, 2012

Bajet baikkah aku?

Salam everyone~*

"Terawih? Alaa,tak payah nak bajet baik la kau!"

Ape perasaan korang,bila kita nak bawa seseorang tu ke jalan Allah,even kita ni tak la warak dan alim sangat,tapi kita diperlakukan sebegini? Kejam sangat ke soalan :

"Tak pergi terawih ke?"

Kejam ke weh? Salah ke kalau tanya soalan sedemikian? Manusia macam apakah ini? Lebih mengejar keduniaan daripada akhirat.Yes,tak layak seseorang nak cakap saya bajet alim,kerana dia ta nampak apa yang saya lakukan dibelakang dia.Perlu ke saya menunjuk kebaikan saya dikhalayak umum? Perlu ke?

Ye,memang tak boleh dinafikan saya pun kadang-kadang mengejar duniawi.Baca Al-Quran pun terangkak-rangkak.Before this terdedah sana sini (at least saya dah try untuk menutup sana sini tu).Sekurang-kurangnya, saya dah cuba berusaha untuk buat apa yang DIA suruh.Sumpah saya cakap,saya sangat berkecil hati sekarang ni.Serius!

Even happy-go-lucky macam mana sekali pun saya ni,jangan fikir saya ni tak ada perasaan.Jangan fikir saya ni robot.Apa awak cakap? Diri saya ta serupa dengan diri saya dalam blog? Macam saya cakap tadi,perlu ke saya menunjuk?


Ya Allah,bring me to Jannah. Amin,insyaAllah.



sila datang lagi

No comments:

Post a Comment