Stalker ♥

Monday, February 6, 2012

Menabung~*

Salam everyone~*



Hari ni saya nak cerita sikit.Saya dah mula menabung! Terkejut ta? Terkejut ta? Terkejutkan? Ta sangka en sayaa yang super shoppaholic ni boleh belajar menabung? Even dekat dalam bank duit tinggal berapa je,saya tetap bersemangat nak simpan duit.Wee! Tadi Saya pergi Maybank dengan Luffy sayang.Masukkan duit yang mama kasi katakan.Al-maklum,dapat gaji tiap-tiap hari,kalau boleh tiap-tiap hari nak pergi bank dan simpan duit.

Pernah tau sekali tu saya simpan duit dekat bawah bantal.Tup tap tup tap,hilang terus! Bila tanya Hakeem,dia cakap dia ta amek.Lagi pun,Hakeem lagi banyak duit daripada saya kot.Bila tanya Hakam,ta mungkin! Hakam ni paling takut nak naik atas sorang-sorang.Then siapa? Toyol ke? Ishhh,ta mungkin,ta mungkin!

Tiap-tiap hari saya tolong mama dengan bibik dekat dapur.Dapat la dalam Rm10 setiap hari.Kalau Cik Mas ta ada,baru saya boleh dapat Rm20. Fyi,saya dah lama tau ta beli baju :D Beli pun time pergi rumah Umi je.Tu pun Mak dengan Abang Joe yang kasi duit.Hehe.

Nak tau kenapa saya tetiba menabung dekat bank? Saya ikut cara Luffy sayang.Dia menabung ikut bank.Dia cakap dia pun macam saya.Ta boleh tengok duit banyak sikit dekat dalam wallet.So,dia pun simpan duit tu,dekat dalam bank even duit dia ada sikit je.Memag betul tau,bila simpan duit dalam bank en,ta rasa pun yang kite ni ada duit.Nak beli apa pun macam Eh,nak beli laa.Tapi nak korek duit tang mane ni? 


Dah berapa kali saya pergi City Square dengan Luffy sayang.Tapi saya ta beli baju pun.Hehe! Paling-paling saya beli buku dengan majalah dekat MPH/Popular. Kadang-kadang tu,Luffy sayang marah saya,bila saya beli majalah dan novel.Dia kata membazir \(=_=)/ Ye ke? Tapi buku-buku tu yang menarik minat saya.Nak buat macam mane? Betul ta Fany? Hehe <3

Kay la,rasanya tu je kot nak cerita.Malas nak type panjang-panjang.Sebab saya rasa ni dah cukup panjang kot.hehe.Kay bye.Salam. sila datang lagi

No comments:

Post a Comment