Stalker ♥

Friday, August 19, 2011

Tak Boleh Ke?

Salam semua~*

Ta boleh ke dalam masa satu hari tiada kata sindiran,mengumpat,hasrat dengki & bahasa kesat? Okey,memang tidak boleh di nafikan yang mulut Dyla pun kekadang macam $%^&#@ tetapi setiap orang boleh berubah bukan? Sejak Cik Nurul Farhani menjadi pakar motivasi Dyla,Dyla rasa memang dah tiba masanya untuk Dyla nak berubah.Tajuk yang tertera hari ni,bukan untuk Dyla menyindir sesiapa,tetapi ingin meluahkan rasa tidak puas hati terhadap segelintir masyarakat.Malah ada di kalangan rakan baik/ahli keluarga/pekerja yang tidak lepas dari perkara-perkara di atas.

Yeah,memang tidak boleh dinafikan lagi memang sukar untuk mencari rakan baik/pekerja/ahli keluarga yang sangat menghargai kite. Bukan "hurmm,agak la" tetapi memang YES! YES! and YES! Jarang di kalangan kite yang dapat tuah seperti dihargai.Mungkin ada segelintir,tetapi boleh di kira babe. Macam mane nak kira? Boleh ta jangan tanya soala sedemikian? Jangan spoil kan esei saya.

Okey,berbalik semula pada topik kite sebentar tadi.Seterusnya,perkara sebegini kerap terjadi kerana ada beberapa pihak menyatakan bahawa si tennnnnntttt tu berasa dengki dengan kita ta pun dia berasa cemburu dengan apa yang kita ada.Contohnya :

1) Seseorang yang memiliki kereta baru.Macam Ferari ke,Mercs ke,Alphat ke,BMW ke,atau apa-apa yang ke tu laaa.






2)Mereka mungkin akan dengki kita disebabkan status kita.Macam kita ni anak orang kaya ke.Yelaaa,anak orang kayakan nak apa semua dapat,shopping itu ini dapat,sedangkan  si tennnttt tu menganga mulut dia.Jadi dia macam cemburu la.










3) Kekadang tu,ada juga yang jealous sebab kita ni ada boyfriend/tunang/suami yang kaya,handsome,berpangkat,berkerjaya & sebagainya la.






Okey,cukuplah contoh tu.Jadi,dari sini la mereka akan ada rasa,cemburu dan hasrat dengki.Dan dari cemburu & hasrat dengki tu la akan jadi buah mulut jiran-jiran.Akhir kata dari Dyla,kunci mulut dari mengumpat & gari tangan daripada menaip benda yang bukan-bukan.Padah jadinya.Bukan apa,Dyla pernah lalui semua tu. Bye!

sila datang lagi

No comments:

Post a Comment