Stalker ♥

Tuesday, June 28, 2011

blog ini untuk apa?

Hai,salam kepada semua rakan rakan.

dyla nak tanya,dengan korang semua,blog ni dibuat untuk apa? *ok,send di FB,maaf saya tak ada foamspring.tetapi ada segelintir dalam kalangan orang yang cetek akalnya menganggap laman web sebegini hanyalah untuk bersuka ria "memaki hamun orang" . orang sebegini harus dinamakan,"kurang ajar" dari segi didikkan agama yang sepenuhnya! betul ta rakan rakan?

sebenarnya,dyla tak pernah la kena jadi bahan gossip hangat,atau dimaki.tetapi mata ni sukar untuk membaca dan agak sakit hati bila rakan rakan lain yang terkena. nak tengok ta ayat dan dialog mereka? mari dyla tunjukkan salah satunya daripada sikap seseorang yang kurang sopan dengan kata katanya :)

"*****si bohsia pepek rabak"

"puki anjing"

"babi punya orang,kau ingat kau dah besar ape?"

berzikir : "syial syial!"

apakah? nauzubillah,minta jauh ye rakan rakan.jangan contohi ayat ayat sebegini.sukar ditafsirkan.sukar di ungkapkan. bak kata cikgu hafizi "kambing pun senang jage daripada kau" tapi persoalan disini,bolehkah/sanggupkah ibu bapa mereka mendidik mereka sekarang ni? bak kata mama dyla pula "kalau la perangai anak aku macam ni,dah lama aku bunuh dia dari kecil" buat mengucap mama oit.dyla ta kan macam ni.dyla dah berubah maaaaa ^_^

sebagai iktibar kepada rakan rakan yang dah ta lama lagi akan berkahwin selepas tamatnya SPM nanti,ajar ajar la anak anak anda supaya nasi tidak menjadi bubur kemudian hari. kang kalau tidak dididik dengan betul,atau tidak jage mulut dengan betul binasa ouh badan anak anak korang nanti. 
sila datang lagi

No comments:

Post a Comment